AQUILA گنجینه ای از اسطوره ها و افسانه ها
Authors
Links



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AQUILA گنجینه ای از اسطوره ها و افسانه ها و آدرس aquila.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:رستم,زال,زستم پسر زال,شاهنامه,اسطوره ایران,اساطیر, ] [ 12:55 قبل از ظهر ] [ Majid ]

هرا

فرانسوی:                هرا

عنوان:     ملکهٔ آسمان‌ها

جنسیت: مونث

پدر:         کرونوس

مادر:        رئا

همسر:    زئوس

فرزندان: آرس، هبه، هفایستوس

وابستگان:               خواهر زئوس

در تروا:   طرفدار یونانیان بود

هرا (به یونانی: ρα)، در اسطوره‌های یونان، ملکهٔ آسمان‌ها است.اساطیر یونان باستان

او فرزند کرونوس و رئا و خواهر زئوس بود. با زئوس ازدواج کرد و آرس، هبه و هفایستوس را به دنیا آورد. او زنی سخت‌گیر و بسیار حسود بود و معشوق‌های زئوس را به شدت آزار می‌داد.

هرا در تروا

در جنگ تروا از یونانیان جانب‌داری کرد و زمانی که زئوس به صلح حکم داد با او مخالفت کرد و قول داد اگر زئوس با نابودی تروا موافقت کند، اجازه می‌دهد زئوس موکنای و آرگوس و اسپارت را با خاک یکی کند پس جنگ تشدید شد.

مطابق رومی هرا، یونو است.

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:یونان,اساطیر یونان,المپیوس,خدایان یونان,هرا, ] [ 5:35 بعد از ظهر ] [ Majid ]

آتنا

یونانی:    Άθηνά

فرانسوی:                آتنا

عنوان:     الههٔ حکمت و حامی جنگ

جنسیت: مؤنث

پدر:         زئوس

مادر:        متیس

در تروا:   بزرگ‌ترین پهلوان یونانیان در جنگ

آتنا (به یونانی: Άθηνά, Athēnâ، یا θήνη, Athénē)، در اسطوره‌های یونان، الههٔ نگهبان آتن و ایزدبانوی خرد، فرزانگی و جنگ است. او ایزدبانویی باکره، دختر زئوس و متیس (تیتان تامل) است.

تولد

زئوس چنان از خرد متیس هراسان شده بود که وی را فریفت تا یه شکل مگسی در آید و او را بلعید. پس از مدتی دچار سر درد شدیدی شد. تیتان ارباب شفا، پرومتیوس، سر او را تبر شکافت و آتنا به صورت زنی کامل و سراپا پوشیده در زره و اسلحه از پیشانی زئوس خارج شد. آتنا با این که از عقل و خرد مادرش برخوردار بود، اما به پدر برتری نجست.

ویژگی‌ها

علی رغم اینکه او در نبرد شجاع و خشن بوده اما زنی جنگجو به شمار نمی‌آمده زیرا نبردهای او همه برای دفاع از حریم خانه و شهر در مقابل دشمنان بوده است. اما گاهی هم بی‌رحمانه انتقام می‌گرفت. مثلاً زنی پارچه‌باف به نام آراخنه ادعا کرده بود دست‌ساخته‌هایش نسبت به دست‌ساخته‌های آتنا برتری دارد.آتنا او را به مبارزه طلبید و بعد از پیروزی، او را به عنکبوت تبدیل کرد.

او همچنین با تیتانی به نام پالاس جنگید و او را کشت، پوستش را بالاپوش خود کرد و نام او را به نام خود افزود، چنان‌که در ایلیاد گاهی هومر او را پالاس می‌خواند. در همان مرجع می‌خوانیم که جنگ‌افزار محبوب او نیزه‌ای از چوب درخت زبان گنجشک (ون) با نوک برنجی بوده است.

آتنا ایزدبانوی شهر و شهرنشینی، صنایع دستی و کشاورزی است. او برای تربیت و رام کردن اسب، افسار را اختراع کرد. از دیگر سازه‌های او می‌توان به دوک نخ‌ریسی، چنگ، دیگ، شن‌کش، گاوآهن، کشتی و ارابه اشاره کرد. او فرزند محبوب زئوس به شمار می‌آمده است. به همین خاطر اجازه یافت تا از اسلحه پدرش (آذرخش) استفاده کند. درخت مورد علاقهٔ او زیتون و پرنده او جغد (به علامت خرد) بوده است.

رومیان نیز این ایزدبانو را می‌پرستیدند و او را مینروا می‌خواندند.

آتنا در تروا

او در جنگ تروا از طرافداران یونانیان بود و چون خدایان در جنگ درگیر می‌شوند، آتنا آرس را با سنگی به خاک می‌افکند و چون آفرودیته به یاری سربازی می‌شتابد و در نجات او می‌کوشد، آتنا ضربتی بر سینه او وارد می‌کند و بر زمینش می‌زند.[۱] هم‌چنین به هراکلس و اولیس کمک‌های فراوانی کرد.

در آثار هومر

آتنا، در هر دو منظومهٔ مشهور هومر، چکامه‌سرای مشهور یونانی، یعنی ایلیاد و ادیسه نقش کلیدی دارد.

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:یونان,اساطیر یونان,المپیوس,خدایان یونان,آتنا, ] [ 5:23 بعد از ظهر ] [ Majid ]

آپولو

یونانی:    آپولو

فرانسوی:                آپولون

عنوان:     خدای روشنایی (خورشید)، هنرها و پیشگویی در یونان باستان بود

جنسیت: مذکر

پدر:         زئوس

مادر:        لتو

فرزندان: آسکلپیوس (خدای پزشکی)

وابستگان:               برادر دوقلوی آرتمیس

در تروا:   فرزندش اسکلپیوس محافظ شهر تروا بود.

آپولو (به یونانی: πόλλων, Apóllōn؛ یا πέλλων, Apellōn)، خدای روشنایی (خورشید)، موسیقی، کمانداری (اما نه برای جنگ یا شکار)، هنرها و پیشگویی در اسطوره‌های یونان و رومی است.

وی پسر زئوس و لتو و برادر دوقلوی آرتمیس بود. زادگاهش جزیرهٔ دلوس است. وی در دلفی پرستش اهی داشت که یونانیان باستان، پیشگوی آن را روشن‌بین می‌دانستند.

آپولو اژدهایی به نام پیتون را کشت و در جای وی (دامنهٔ کوه هلیکون) با موزها (دختران زئوس و تمیس، ایزدبانوان هنرهای نه‌گانه) که ملازمانش بودند مسکن گرفت. او چنگ را که اختراع هرمس بود، ساز مخصوص خود کرد و خدای موسیقی و آوازهای خوش گشت. او پدر آسکلپیوس (ایزد پزشکی) و محافظ شهر تروآ بود.

از القاب او می‌توان به لوکئوس، فویبوس و ناموئیس اشاره کرد.

آپولو که همیشه هوادار زئوس نبود، در دسیسه‌ای به سرکردگی هرا شرکت کرد و با پوزئیدون، زئوس را به زنجیر کشید، تنها برای آن که ببیند تتیس و بریارئوس Briareus او را آزاد می‌کنند. زئوس نیز برای تلافی، او و پوزئیدون را مأمور ساختن دیوارهای تروا کرد.

گرچه آپولو مجرد باقی ماند، ولی زن‌های فانی بسیاری را به ابتذال کشاند و عاشق و فاسق خود کرد، که عبارتند از: کورنه Cyrene، مادر آریستایوس Aristaeus، کورونیس، مادر آسکلپیوس (که کفرش باعث مرگ او با تیر آرتمیس شد)، مانتو، مادر موپسوس Mopsus پیشگو، آریا مادر میلتوس ( او دروئوپه Dryope پری را اغوا کرد و عشق او به مارپسا Marpessa بی پاسخ ماند، زیرا او ایداس Idas، رقیبش را ترجیح می‌داد ) و دافنه Daphne که با مغازله با وی اصرار می‌ورزید ولی دافنه از وی می‌گریخت. سرانجام دافنه پذیرفت با وی هم بستر شود ولی از او باردار نگردد. آپولو در ابتدا پذیرفت، اما وقتی که خواست با وی نزدیکی کند، دافنه از پدر خویش، خدای رودخانه، کمک طلبید و پدرش وی را به درخت غار تبدیل کرد.

آپولو همانند هرمس، گرایش‌های همجنس گرایانه داشت و عاشق هوآکینتوس Hyacinthos، یک شاهزادهٔ اسپارتی شد. ولی این جوان زیبارو را رقیب حسود آپولو، زفیروس Zephrus باد غرب، کشت و آپولو گل هوآکینت را از خون وی به وجود آورد.

[ پنج شنبه 19 آبان 1390برچسب:یونان,اساطیر یونان,المپیوس,خدان یونان,آپولو, ] [ 5:19 بعد از ظهر ] [ Majid ]

با عضویت در سایت FreeViral رتبه خود را بالا برده و ترافیک بالا به دست بیاورید و به بالا رفتن رتبه بلاگ من هم کمک کنید.

www.FreeViral.com/

[ چهار شنبه 27 مهر 1398برچسب:, ] [ 4:4 بعد از ظهر ] [ Majid ]

آرتمیس

آرتمیس

جنسیت: مؤنث

پدر:         زئوس

مادر:        لتو

وابستگان:               خواهر دوقلوی آپولو

آرتمیس (به یونانی: ρτεμις) از ایزدان اسطوره‌ای یونان و خدابانوی شکار و ماه و حاصلخیزی، دختر لتو و زئوس، و خواهر دوقلوی آپولو. آرتمیس یکی از الهه‌های باکره المپ به شمار می‌رفت. او به تیر و کمانی که به وسیلهٔ هفائستوس و سیکلوپ‌ها ساخته شده مجهز بود.

بر اساس افسانه، آرتمیس یک روز قبل از آپولو به دنیا آمده بود. او در جزیرهٔ ارتیجیا به دنیا آمد، سپس بلافاصله پس از تولدش به مادرش در گذار از تنگهٔ دلوس کمک کرد جایی که آپولو بدنیا آمد.

معبد آرتمیس که از عجایب هفتگانه بوده است، در ترکیه قرار دارد .

هرمس

یونانی:    ρμς

جنسیت: مذکر

پدر:         زئوس

مادر:        مایا

فرزندان: پان، اروس

مرگ:       نامیرا

هِرمِس یا هِرمیز (به یونانی: ρμς) در اسطوره‌های یونان، پیام رسان ایزدان در اساطیر یونان است.

در ابتدا ایزد موسیقی و به وجود آورنده ساز چنگ بود، همچنین ایزد چوپان‌ها، بازرگانان، اندازه و وزن، سخنرانی، ادبیات، ورزشکاری و دزدی بود. پدرش زئوس و مادرش مایا نام داشتند.

او در کودکی با دزدیدن گاوهای آپولو و کشتن آن‌ها از روده‌های آن‌ها چنگ را ساخت. در ابتدا این امر خشم آپولو را برانگیخت اما بعد از شنیدن صدای چنگ نظرش عوض شد و چنگ را با خود برد.

پسر هرمس پان خدای نی پان بود. مادر پان یک حوری دریایی بود.

[ جمعه 22 مهر 1390برچسب:اسطوره,افسانه,اساطیر یونان,هرمس,خدایان المپیوس,المپیوس,, ] [ 10:44 بعد از ظهر ] [ Majid ]

سلام.لطفا به وبلاگ دیگر من هم سر بزنید وبلاگ تخصصی عکس و تصویر

"گالری برترین تصاویر دنیا"

pgallery.loxblog.com

[ چهار شنبه 20 مهر 1398برچسب:وبلاگ,عکس,تصویر,گالری, ] [ 9:9 بعد از ظهر ] [ Majid ]

دیونیسوس

دیونیسوس موزهشدفهدخخس

دیونیسوس (یونانی Διόνυσος یا Διώνυσος)، در اسطوره‌های یونان، نام خدایی یونانی است.اساطیر یونان باستان

رومیان این خدا را بیشتر با نام باکخوس (به یونانی: Βάκχος) یا باکوس (به لاتین: Bakchos) می‌خواندند. فرزند زئوس و سمله بود. در افسانه‌ها آمده است از ران زئوس متولد شد. پرستش او در یونان و روم با مراسم شرابخواری همراه بوده است.

دیونیسوس ایزد شراب میگساری و کشاورزی در یونان باستان، با اصلیت تراکیه‌ای (اهل تراس) بود. یونانیان و رومیان وی را با نام باکوس هم می‌شناختند. او فرزند زئوس و زنی میرا به نام سمله بود. دیونیسوس نه تنها ایزد شراب با قدرت مست‌کنندگی‌اش بود، بلکه نماد تمام آیین‌ها و آثار شراب در جامعه بود.

تندیس دیونسیوس در موزهٔ بریتانیا در لندن

تندیس دیونسیوس در موزهٔ بریتانیا در لندن

او شخصیتی اصلی در افسانه‌های یونان باستان بوده‌است. او نه تنها خدای شراب بوده‌است بلکه نفوذ اجتماعی و سودآور شراب نیز مربوط به او بوده‌است. خاستگاه جغرافیایی اسطوره‌های او نامعلوم است اما تقریباً همهٔ افسانه‌ها ریشهٔ بیگانه‌ای را برای او می‌دانند

در افسانه‌های یونان، دیونیسوس یک جام خرگوشی داشت که هرچه از آن می‌نوشید هیچ‌گاه خالی نمی‌شد

هرساله در یونان برای بزرگداشت وی در تاکستان ها و زمین های کشاورزی، مردم دور هم جمع میشدند و یک بز را قربانی میکردند و آواز می خواندند و سپس بز را قطعه قطعه کرده و در کل زمین پخش میکردند و اعتقاد داشتند که با این کار دیونیزوس باعث حاصلخیزی زمین میشود.

اشعاری که این کشاورزان میخواندند به تراگو دیا (trago dia) معروف شد.

تراگو در یونانی به معنی بز و دیا به معنی شعر است. و در واقع به معنای سرود بزی است. نام امروزی تراژدی از همین واژه گرفته شده است.

رفته رفته این اشعار را همه ساله در جشنواره ای به نام سپاس که به افتخار دیونیزوس برپا میشده میخواندند و همین سنگ بنای تئاتر های اولیه شد.

 

هستیا

جنسیت: مونث

پدر:         کرونوس

مادر:        رئا

وابستگان:   برادر زئوس

مرگ:       نامیرا

هِستیا (به یونانی: στία)در اسطوره‌های یونان، ایزدبانوی باکرهٔ اجاق خانه و کا نون خانواده بود.

او بزرگ‌ترین خواهر زئوس بود و در تمام مراسم خانوادگی قربانی‌ای برای او انجام می‌شد. رومیان هم او را با نام وستا می‌پرستیدند.

هستیا یکی از سه الههٔ بزرگ نسل اول المپ نشینان (هرا، دیمیتر و هستیا) بود که با زئوس، پوسیدون و هادس فرزندان کرونوس و رئا بودند. او در اصل یکی از دوازده خدای المپ‌نشین بود، اما جای خود را به هفائیستوس داد تا به مراقبت از آتش مقدس اجاق المپ بپردازد.

در روایتی آمده که او چنان برای برقراری رابطه از سوی پوسیدون و آپولو تحت فشار قرار گرفت که به سر زئوس قسم یاد کرد تا ابد دوشیزه بماند.

[ پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:هستیا,دوازده خدای المپ,زئوس,ایزد,اسطوره یونان,اسطوره ها,, ] [ 4:38 بعد از ظهر ] [ Majid ]

دمتر

تندیس دمتر

جنسیت: مونث

پدر:         کرونوس

مادر:        رئا

فرزندان: پرسفون

وابستگان:               خواهر زئوس

دمتر (به یونانی: Δημήτηρ)، در اسطوره‌های یونان، یکی از اولمپیان و الهه حاصلخیزی است.اساطیر یونان باستان

فرزند کرونوس و رئا بود. از برادرش زئوس، پرسفون را به دنیا آورد.

[ پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:دمتر,یونان,اساطیر,اساطیر یونان,المپ,خدایان الپ,اسطوره یونان, ] [ 4:29 بعد از ظهر ] [ Majid ]

هفائستوس

فرانسوی:     هفائستوس

جنسیت:        مذکر

پدر:         زئوس

مادر:       هرا

همسر:    آفرودیته

هفائستوس (به یونانی: φαιστος) و (به انگلیسی: Hephaestus) در اسطوره‌های یونان، پسر زئوس و هرا است.

او به خاطر طرفداری از مادر توسط زئوس به زمین افکنده شد و لنگ شد. در روایتی دیگر لنگ به دنیا آمد و به همین سبب از آسمان‌ها رانده شد. صنعتگر ورزیده‌ای بود و در جزیرهٔ لمنوس زندگی می‌کرد. پاندورا از ساخته‌های اوست. در اساطیر رومی با وولکانوس مطابق است.

[ پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:اساطیر یونان,هفاوستوس,المپ,دوازده خدای یونان, ] [ 3:38 بعد از ظهر ] [ Majid ]

برای ثبت نام و عضویت در وبلاگ روی لینک زیر کلیک کنید

aquila.loxblog.com/member.php

[ دو شنبه 11 مهر 1398برچسب:, ] [ 12:49 قبل از ظهر ] [ Majid ]

این موجودات بر اساس داستان های جی.کی.رولینگ تنظیم شده و در بعضی موارد با افسانه های قدیمی و اصیل متفاوت اند. و من در آینده افسانه های اصیل و تخصصی مربوط به هر کدام را برایتان می آورم.

ابتدا درجات موجودات جادویی:

^^^^^ رام کردن آن ها غیر ممکن است/جادوگر کش

^^^^ خطرناک/جادوگران ورزیده ممکن است بتوانند بر آن ها غلبه کنند

^^^ رام شدنی توسط جادوگران کاردان

^^ رام شدنی و بی خطر

^ خسته کننده

1-    اژدها Dragon))

 


 

 

 

 

 

 

 

درجه جادویی: ^^^^^

اژدها مشهور ترین موجود جادویی است .خون، پوست ، قلب ، کبد و شاخ اژدها همگی خواص جادویی زیادی دارند . تخم ازدها هم جزو اجناس درجه یک و قابل خرید و فروش است. اژدها نزاد های گوناگونی دارد. در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم.

1-    گلوله آتش چینی (Chinese FireBall)

این اژدها که به شیر اژدها معروف است ، ظاهری بسیار جالب دارد. دور تا دور چهره اش را زایده های میخ مانند طلایی فرا گرفته است و چشم هایی برآمده دارد و هنگام خشم از سوراخ های بینی اش شعله هایی خارج می شود که همین علت نام گذاری این نژاد می باشد.وزن این اژدها 2 الی 4 تن است و جنس ماده آن از جنس نر بزرگتر است. تخم این اژدها زرشکی رنگ با خال های طلایی است .این همانی است که ویکتور کرام در اولین مرحله مسابقه جام آتش باید از این اژدها بگیرد.

2-سبز ولزی (Welsh Green Common)

این نوع کم دردسر ترین نژاد اژدها است. شکار گوسفند را ترجیح می دهد و غیر از و غیر از مواقعی که خشمگین باشد از انسان ها دوری می کند . صدای غرش این اژدها زیبا و براحتی قابل تشخیص است . آتش این اژدها به شکل اشعه های سبز باریک است. تخم اژدهای سبز ولزی قهوهای خاکی با خال های سبز است .

3-پوزه کوتاه سوئدی (Swedish Short-Snout)

 

 

اژدهای آبی-نقره ای بسیار زیبای است که پوست آن در تهیه ی سپر و دستکش ایمنی بکار می رود.شعله هایی که از سوراخ بینی این جانور خارج می شود بی رنگ آبی روشن است و چوب و استخوان را به خاکستر تبدیل می کند. حتماً این اژدها را می شناسید. همان اژدهایی که با سدریک دیگوری مبارزه میکند .

4-شاخدم مجارستانی(Hungarian Horntail)

 

 

خطرناک ترین نژاد اژدها می باشد که شبیه مارمولک است .چشم ها و شاخ هایش برنزی رنگ است

علت نام گذاری این اژدها زایده های میخ مانندی است که بر روی دم بلندش به چشم می خورد .

آتش دهان این اژدها بردی نزدیک به پانزده متر دارد که بیشترین برد پرتاب آتش در بین انواع اژدها به شمار می آید .تخم های نوزادان شاخدم همرنگ سیمان و پوسته آن بسیار سخت است.

نوزاد این اژدها با دم شخدارش پوسته این تخم را می شکندو بیرون می آید .حالا بهتر با اژدهایی که هری پاتر او را شکست داد آشنا شدیم.

5-ازدهای دندانه دار نروژی (Norwegian Ridge Back)

این اژدها بسیار به شاخدم شبیه است .فقط بجای زایده های میخ مانند دندانه های سیاه رنگی بر پشت خود دارد. این نژاد بسیار کمیاب است وتخم آن سیاه رنگ است. توانایی تولید آتش در نوزاد های این اژدها خیلی زودتر از نژادهای دیگر بروز می کند .این همان نوربرت کوچولوی هاگرید است.

 

About

سلام مجید هستم.به خاطر علاقه ای که به اسطوره ها و موجودات افسانه ای دارم این بلاگ رو درست کردم تا شما را با این دنیای شگرف آشنا کنم.پس با نظرات خود من را همراهی کنید.
Blog Custom
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 630
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1